Виховна робота


ДОРОГУ ЗДОЛАЄ ТОЙ, ХТО ЙДЕ...

Справжня суть виховної роботи полягає зовсім не в наших розмовах з дитиною, не в прямому впливі на дитину, а в організації дитини.
А.Макаренко.

Мета і завдання виховної роботи
1.    Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій, зокрема, народних ремесел.
2.    Прищеплювати любов до праці, почуття дбайливого, бережливого ставлення до шкільного і класного майна.
3.    Вчити дітей вчитися, виховувати почуття відповідальності за доручену справу.
4. Виховувати у дітей бережливе ставлення до природи, поглиблювати знання з екології.
5.    Виховувати дітей на принципах християнської моралі.
6. Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.
7.  Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно – пізнавальних годинах.
8.    Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки.
9.    З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи.
10. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.

З 2017 року класний керівник 5 класу


                                                          Перший урок 
Тема ’’ Я- громадянин України – європейської країни ’’                                                     Мета: формування в учнів загальноєвропейського світогляду, інформування і виховання у дусі спільних європейських цінностей; розвиток у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом.                                                                                                                            Зацвітає калина,зеленіє ліщина,                                                                                                    Степом котиться диво-луна,                                                                                                                    Це – моя Україна,це – моя Батьківщина,                                                                                                Що як мама, як тато одна.                                                                                                                      Анатолій Камінчук                                                                                                                               Хід заходу                                                                                                                                             1. Слово вчителя. Доброго дня! Сьогодні ви знову сіли за шкільні парти, але вже не початкової школи, а середньої школи. Адже ви стали п’ятикласниками. Сьогодні почався новий навчальний рік, протягом котрого ви познайомитеся з новими шкільними предметами, дізнаєтеся багато нового, зустрінете нових друзів.                                                                            2. Слово вчителя .А зараз я хочу розпочати наш перший урок, який має назву:’’Я - громадянин України – європейської країни ’’. Ми – Українці! Це звучить гордо. Нам пощастило народитися на мальовничій, щедрій та багатій землі.                                                                          З чого починається Батьківщина для нас? Що означає? З чим асоціюється? Напевно, з місцевістю, де народилися й росли, де минули найкращі, найщасливіші моменти життя, куди линемо у хвилини скрути.                                                                                                                   3. Павутинка ( асоціації учнів до слова Батьківщина)                                                                4. Слово вчителя                                                                                                                             Ось ми із вами і з’ясували, що для кожного з вас значить Батьківщина. Впевнилися ще раз у тому,що нас усіх об’єднує одна єдина наша держава – Україна, вільна і незалежна.                    5. Вірш про Україну                                                                                                                            1) Ось небо блакитне і сонце в зеніті!                                                                                              Моя Україна найкраща у світі!                                                                                                              Моя Україна – це ліс і озерця,                                                                                                    Безмежні степи і чарівні джерельця.                                                                                                  2)  Красиві пейзажі і гори високі,                                                                                            Маленькі струмочки і ріки глибокі.                                                                                                  Сади чарівні, мальовничії села,                                                                                                        Моя Україна – це пісня весела.                                                                                                      3) Це щира, багата, як світ її мова,                                                                                                  Крилата така, мелодійна чудова.                                                                                                          ЇЇ обереги верба і калина,                                                                                                               Найкраща у світі – моя Україна.                                                                                                      4)Бо нам найрідніші Батьківщина і мати.                                                                                          То як же нам, дітям, її не кохати                                                                                                          Моя Україна – козацька слава!                                                                                                        Така волелюбна й мирна держава.                                                                                                     5)Вона дорога нам, і рідна, і мила,                                                                                                       Бо світ перед нами, як мати, відкрила.                                                                                 Батьківщина свята, дорога Україна,                                                                                                  Для кожного з нас ти у світі – єдина.                                                                                                    6. Відео з піснею  ’’ Це моя Україна ’’                                                                                               7. Вікторина                                                     
8. Слово вчителя                                                                                                                         Останнім часом ми чуємо з екранів наших телевізорів такі слова, як ’’Європа. Європейський союз. Майбутнє України’’. Але що вони значать?  Де вона знаходиться?  І що ж це за Європейський союз, куди прагнуть вступити багато країн, серед яких є наша Україна ?       Європа – це частина світу і розташована вона на заході Європейського материка, має багаторічну історію, досвід, політичні, духовні традиції європейських народів.                            Європейський союз – це об’єднання  28  демократичних європейських країн. До складу Євросоюзу входять такі країни: Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксенбург, Данія, Ірландія, Великобританія, Іспанія, Португалія, Греція, Австрія, Фінляндія, Швеція, Чехія, Хорватія, Естонія, Кіпр, Литва, Латвія, Угорщина, Мальта, Польща, Словенія, Словаччина, Болгарія, Румунія. 28 країн, які об’єдналися на основі спільних людських і демократичних цінностей для досягнення стабільності, миру та процвітання. Датою народження ЄС вважають 9 травня 1950 рік.                                                                                       У 1983 році Європейський парламент затвердив прапор ЄС. На ньому сяє коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі . Європейський прапор є символом єдності народів Європи. Число 12 для європейців це символ досконалості: 12 країн-засновників, 12 апостолів, це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника.                                                 У 1985 році Рада Європи схвалила європейський гімн. Музика гімну взята з Дев’ятої симфонії Бетховена ’’ Ода радості ’’.                                                                                                                     До основних цінностей ЄС належить:                                                                                                  - гідність та свобода людини;                                                                                                                - рівність людей;                                                                                                                                      - правосуддя.                                                                                                                                     Крім цих цінностей європейці звертають велику увагу на рівень освіти, вихованість, поважають та зберігають свою культуру, звичаї. Ми з вами хочемо змінити нашу державу, але перш ніж змінити державу ми повинні розпочати з…. ( себе ). Що ми повинні зробити для того, щоб стати європейцями?                                                                                                              9. Висловлювання учнів                                                                                                        10.Слово вчителя ( підсумок того,що сказали діти )                                                                   11. Вірш                                                                                                                                  1)Європейський союз для нас майбуття,                                                                                            Де забудемо про злиденне життя,                                                                                                        Де не буде міграцій, збережеться сім’я.                                                                                       Разом ми не відчуємо жаху у слові ’’війна’’.                                                                        2)Україна – велика і сильна держава,                                                                                               Що несе з давнини перемоги і славу.                                                                                    Незалежна, розвинена наша країна,                                                                                           Дорога і найкраща мені Батьківщина.                                                                          3)Громадянином європейським хочу стати я,                                                                                Щоб неньки моєї було ліпшим життя,                                                                                           Щоб країна була конкурентоспроможна,                                                                                            А кожна родина – щаслива й заможна.                                                        
12. Слово вчителя                                                                                                                  Завершити нашу виховну годину я хочу словами А. Камінчука, які взяті епіграфом нашої виховної ( зачитує епіграф ). Наша держава Україна, вона наша Батьківщина і ми з вами, як майбутнє нашої держави повинні покращувати, цінувати, любити її.                                            13. Вірш                                                                                                                                            1)      Я українка і я цим пишаюсь,
         Люблю свій народ;
         Серцем до серця його я торкаюсь.
         Нема більш на світі такої країни,
         Нема і не буде, бо ми є єдині.
2)      Тут зорі яскраві, моря тут і гори.
         Це рідна земля, це рідні простори
         Нема більш на світі такої країни,
         Нема і не буде, бо ми є єдині.
3)      Ми сильніі духом, ми спроможні любити.
         Ми нація, що може все змінити.
         Козацькая кров тече в наших жилах
         Ми українці і ми є єдині.
4)      Одне серце на всіх, зараз,тут,я його відчуваю
         Чуєш?що це?
         Так,це український дух,що поразки не знає.
         Благослови,Господь,Україну.
5)      Ти-наша поміч,як батько сину;
         Благослови,Господь,Україну,
         Вона в нас одна, і ми є єдині.
6)      Любіть Україну, як сонце, любіть, 
         як вітер, і трави, і води… 
         В годину щасливу і в радості мить, 
         любіть у годину негоди. 
         Любіть Україну у сні й наяву, 
         вишневу свою Україну,
 
         красу її, вічно живу і нову,
 
         і мову її солов їну.                                                                                                                       14. Пісня ’’ Любіть Україну ’’.                                  






 


                            
Єдиний урок                                          
Щоб не трапилось біди – правил дорожніх дотримуйся завжди !
Мета: Продовжувати ознайомлення з ПДР, правилами переходу дороги, дорожніми знаками з місцями для ігор, катання на велосипедах, привчати дітей додержуватись ПДР.                                                                                                          1. Слово вчителя.                              
Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами.
Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять. Але спочатку давайте дізнаємося про історію виникнення правил дорожнього руху.                                                                                  
2. Відео ’’Історія виникнення правил дорожнього руху’’.   

3.Гра «Дозволено, заборонено»
І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні.
Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.
Це … (дозволено).
Пустувати тут, де люди … (заборонено).
А бабусі дати місце, це… (дозволено).
Йти, коли червоне світло … (заборонено).
На зелене навіть дітям йти … (дозволено).
 Дітям гратись на дорозі… (заборонено).
Знати правила дорожні це … (дозволено).
4. Слово вчителя                                                                                                            З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку: ви повинні відгадати запропоновані загадки.
·         Йде з села до села,
А з місця не зрушить. (Дорога).
·         Маленькі будиночки
По місту біжать.
А в цих будиночках
Люди сидять. ( Автобуси, трамваї, тролейбуси ).
·         Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину.
Усіх коней обжену,
Кого хоч  наздожену. ( Машина ).
·         Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо. ( Світлофор ).
5. Гра «Вгадай, який знак»                                                                                        Діти, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак.( Діти загадують загадки, а після їх розгадки показують знак ).
1).Подивись,ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! ( знак «Дiти»)
2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.   (знак «Пішохідний перехід»)
3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса»)
4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити.       (знак «Автозаправка»)
5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.      (знак «Підземний пішохідний перехід»)
6).  Машини мчать на швидкостях,
А ось назустріч знак:
Зображено на ньому поїзд,
Ну що ж це є за знак?       (знак «Залізничний перехід»)
 6. Фізхвилинка на увагу.
Я перевірю, чи вмієте ви бути уважним і чи знаєте сигнали світлофора.
( На зелений діти легенько притоптують ногами, на жовтий – плещуть в долоні, на червоний – стоять тихо.)
7. Слово вчителя.                                                                                                       Діти, а хто такий  пішохід?                                                                                             Яких правил повинен дотримуватися пішохід?                                                       
8. Відео ’’Права і обов’язки пішоходів’’                                                                     
9. Слово вчителя.                                                                                                              А тепер давайте підведемо підсумки нашого заходу.                                           Який висновок ви зробили для себе із почутого сьогодні?                                      Що для себе ви запам’ятали, дізналися корисного?                                                        ( висловлювання учнів).                  
  Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Дякую  за увагу та співпрацю.


                                               
                                                            Міжнародний  День миру                                                               Я за мир в усьому світі,                                                                                                   Щоб були щасливі діти,                                                                                                    Щоб здорові і веселі ,                                                                                                       Жили всі в рідній оселі.                                                                                                   Щоб сміялись і раділи,                                                                                                    І ніколи не хворіли,                                                                                                           В щасті,радості,добрі,                                                                                                      Жили всі на цій землі.                                                                                                       Мирне небо,море квітів,                                                                                                  Я дарую вам,всі діти.                                                                                                       Хай вас Бог оберігає,                                                                                                       А Ісус благословляє!
                                             
       

                                                         Квест '' Козацькі забави ''                                                                     
КОМАНДА ”Козачата’’                                                                                                    

Девіз ’’ Козацькому роду – нема переводу’’ 

  Наш приятель – сміливий вітер,                                                                         Відвага – це наш заповіт,                                                                                           Ми роду козацького діти                                                                                       Землі української цвіт.                                                                                           Козаки – це вільні люди                                                                                       Козаки – безстрашні люди                                                                                    Козаки - борці за волю,                                                                                               За народу щасну долю.       

*****************************

Ми є діти українські,
Хлопці і дівчата –
Рідний край наш – Україна, -
Щедра і багата.                                                                                                              

Рідне небо, сонце ясне,
Місяць, зорі срібні,
Рідний народ – українці,
Всі до нас подібні.                                                                                                               

Все, що рідне – хай нам буде
Найдорожче і святе!
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край наш над усе.
 
Ми є діти українські,
Український славний рід.
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.
 

 Бо козацького ми роду,
 Славних предків діти,
 І у школі всі вчимося
 Рідний край любити.                             
                                                                                  

                                                Олімпійський тиждень                                                        На світ олімпіоніки являлись
І перемогами своїми прославлялись,
Оливи гілку на чолі несли.
 Проіснували Ігри декілька віків,
А потім римський імператор Феодосій
Заборонив їх існування, а роки,
І варвари й стихії
Знесли, прибрали з пам’яті людської
Славетне місто ритуалів і споруд.
І ось людина – П’єр де Кубертен,
Французький педагог, барон, спортсмен,
З палким натхненням взявся за роботу,
Щоб відродити славу давніх днів,
Щоб олімпійське гасло засіяло всім.                                                                                                         

                                                      Посвята першокласників                                                               Добрий день, малята,
Любі хлопчики й дівчата!

Добрий день, шановні гості!
Вас зібралось так багато —
Мабуть, ви прийшли на свято?!

У нас сьогодні справжнє свято,
Гостей зібралося багато,
Ану ж на мене подивіться
І веселенько посміхніться.
 Всіх, хто в залі є в цей час,
Я гаряче вітаю.
Від душі прийміть вітання
І найкращі побажання
У здоров’ї жити всім:
І дорослим, і малим.                                                                                            

 Вітайте! На сцені першокласники!                                                                   

Найменші члени нашої шкільної родини!

Ось перед вами перший клас:
Такі іще малята.
Сьогодні будемо ми їх
У школярі приймати.

Я від імені всіх учнів вас вітаю,
Успіхів в майбутньому бажаю,
Щоб ходили ви у перший клас
І були ще кращими за нас.
Ще раз сердечно всіх вітаєм
І у першокласники вас приймаємо.
                                                       


                                                
                                                                  День Іменинника                                                                                                                                                                                                                                        В класі нашім ясне свято

 Чути музику і спів
 Тут ми будемо вітати
 Іменинників !

Так, сьогодні ми будемо вітати дітей-іменинників –
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  Учень: День народження буває,
   Коли казка наступає
   День народження буває,
   Коли музика бринить,
   Коли квіти і дарунки
   Упадуть тобі до ніг.
( Звучить  привітання від артистів-дітей )
 Ведуча:
 День народження – це та миттєвість, коли дитина приходить у світ,
така жадана і чекана.
Підійшов час привітати                                                                                             Тих, хто у теплу літню ніч
Батькам зірки порахувати
Не дав, бо то вже певна річ,
Кому ж бо до зірок – малятко,
Немов з яскравих пелюсток,
Блимає у світ, мов янголятко,
З м’яких пухнастих подушок.

 Імена, імена... Скільки їх  у світі? Не злічити. Кожні батьки вибирають для своєї дитини найкраще.
(Діти розповідають про походження своїх імен.)

 Конкурси для іменинників


 Привітає наших літніх іменинників танцювальний колектив     
                                                                                                       
                                                   


                                                Екскурсія до м. Запоріжжя                                                                         Пронизана непереможним козацьким духом Хортиця, розкинувши свої володіння на однойменному острові посеред широких вод Дніпра, символізує волю українського народу!                                                                                          Острів Хортиця – це Національний заказник. Завдяки музеям, історико-культурним комплексам, панорамам та історичному надбанню він відображає історію Хортиці ще з незапам’ятних часів, у тому числі, її найбільш яскравий і важливий період – українське козацтво, коли острів був колискою Запорізької Січі.                                                                                      Історичне минуле Хортиці зумовлене її розташуванням і численими природними багатствами. Острів оточений скелями, порогами, більш мілкими островами, обрамовуючи повноводну стихію води. Так ось воно, з чого писав Тарас Шевченко свої відомі рядки: «Реве та стогне Дніпр широкий...».


                                                 




                                          Виховний захід присвячений Голодомору                                              Тема: Полум’я скорботи
Мета: Ознайомлювати учнів з трагічним минулим нашого народу; вчити дітей бережно ставитися до історії своєї країни, розкривати її як білі, так і чорні сторінки; виховувати здатність кожної людини на скорботу і пам'ять про мільйони загублених життів співвітчизників.
Обладнання. Свічечка, свідчення очевидців, факти Голодомору, Указ Президента України, запис пісень, ілюстрації.
Хід заходу
  1.    Учень 1
Ті роки не вдалося приховати, 
І будем переказувати з роду в рід, 
Про те, чого, не дай Боже пізнати...
І Україну, Боже, бережи від бід...
Три колоски - пророщене життя,  
відібране, знівечене катами. 
Тіло живе, душа у небуття 
вже відлетіла і немає з нами. 
Учень 2  Кістками голими вкривалася земля 
і кров"ю свого рідного народу. 
Відлуння смерті доносилося здаля,  
ми не скорилися, ми любимо свободу! 
Учень 3 А свічка догорає на вікні 
і в пам"яті карбує ту хвилину. 
Ті чорні дні, голодні та сумні,  
      як розпинали рідну Україну!                                                                                          2. Учитель.                                                                                                                  Сьогодні наша зустріч присвячується пам'яті тієї частини українського народу, яка загинула мученицькою смертю від голодоморів, які були в Україні. Три голодомори пережили українці: І – 1921-1923рр., ІІ- 1932-1933рр., ІІІ- 1946-1947рр. Але найжахливіші наслідки має голодомор 1932-1933 років про який ми сьогодні згадаємо. Ми з вами вшануємо пам’ять тих людей, які загинули через голодомор 1932-1933 років.                                                                               3. Учень 4                                                                                                                   Що таке Голодомор? Голодомо́р 1932—1933 років - масовий штучний голод, що призвів до багатомільйоних людських втрат в основному в сільській місцевості на значній території України, крім семи західних областей, Криму і Південної Бессарабії, які тоді не входили до УРСР, та Кубані, переважну більшість населення якої становили українці. Викликаний свідомими і цілеспрямованими заходами вищого керівництва Радянського Союзу на чолі зі Сталіним, голодомор був розрахований на придушення українського національно-визвольного руху і фізичне знищення частини українського селянства як носія корінних традицій, мови.В ті часи жертвами ставали не окремі люди, винищувались цілі села. Від голоду помирали і старі, і молоді. Найстрашніше – помирали діти.                                                                                    Учень 5                                                                                                                                   Як чинився Голодомор?Насильно забирали всі продовольчі запаси.Засуджували навіть дітей, які підбирали колоски пшениці на вже зібраних полях.Штрафували.Якщо селянин чи колгоспник не виконав план здачі зерна, у нього забирали усе: картоплю, зерно, корову, хату.Василь Гроссман писав:“Шукали зерно, неначе не хліб це, а бомби, кулемети. Землю штрикали багнетами, шомполами, всі погреби перекопали, всі підлоги повиламували, у городах шукали. Вдень і вночі підводи скрипіли, пил над усією землею висів”.7 серпня 1932 року з'явилася постанова, відома під назваю «Закон про п'ять колосків». Розкрадання майна колгоспів каралося розстрілом, за «пом'якшуючих обставин»— позбавленням волі на термін не менше 10 років.                                                                                                    
Учень6                                                                                                                               28 листопада 2006 року Верховна Рада України ухвалила закон «Про Голодомор 1932–1933 років в Україні», який трактує події 1932–1933 років, як геноцид українського народу.  Голодомор в Україні 1932–1933 років офіційно визнали геноцидом українського народу .    
4. Відео №1                                                                                                                     5. Учень 7                                                                                                                  Хвилина мовчання сльозою горить,
Пронизує струмом немов би ця мить,
Щипає за душу, бере за живе
І дзвоном тривожним у серці гуде.
Учень 8
Я бачу той розпач безсилих людей
І погляд голодних дитячих очей,
В долоні затиснуті п'ять колосків,
Гвинтівку і вирок жорстоких катів.
Учень 9
Спустошені села, порожні хати
І сни про матусю дитя-сироти,
Яке, наче паросток роду, живе 
Й натхненно шукає коріння своє.
Учень10
Я чую той стогін крізь щільність років,
Крізь спогадів тугу померлих батьків...
У вічність нестиму сторінку сумну -
Про жертв геноциду пам'ять святу.
                                                                          6.Учитель                                                                                                                         Пам'ять – нескінченна книга, в якій записано все: і життя людини, і життя країни.  Наш найсвятіший обов'язок сьогодні - зберегти пам'ять про всіх невинно закатованих; пам'ять про тих, хто не дожив; пам'ять про тих, хто недолюбив; пам'ять про живих і ненароджених. Ніхто не має права про це забути.Тож, давайте вшануємо загиблих від геноциду.                                                                   7. Хвилина мовчання                                                                                             8.Учитель                                                                                                                                Помирало щодня — 25 тис. людей.  Щогодини — 1000 чоловік.  Щохвилини — 17 чоловік.                                                                                                                  9. Учень 11                                                                                                                   На підвіконні палахтить
Скорботи полум’я священне –
То свічка пам’яті горить
За всіх безвинно убієнних.
                                                                                                                              Учень 12                                                                                                                         Мій розум навіть не збагне
Страшної люті сталінізму,
Що катував своїх людей,
Це ще жахливіше фашизму!                                                                                   Учень 13                                                                                                                      
Моя бабуся, сирота,
Мені колись розповідала,
Як батька з матір’ю вона
В свої шість років поховала:
                                                                                Учень14                                                                                                                           „Забрали з хати геть усе,
Зернину кожну вигрібали…
І на морозі крижанім
Водою неньку обливали.
                                                                                       Учень15                                                                                                                         Вона зізнатись не могла,
Де порятунок заховала –
Торбинку з житом і вівсом
Для діток в землю закопала.
                                                                                  Учень16                                                                                                                             Щоб доньки вижити змогли
У рік страшний голодомору,
Щоб рід нащадкам зберегли,
Щоб підвелись з колін угору.
                                                                                  Учень17                                                                                                                             І батька Голод переміг …
Зелених зерен дочекався,
Він їсти їх заборонив,
А сам не витримав, зірвався.
                                                                                   Учень18                                                                                                                           Він був щасливий у ту мить,
Коли жував зерно зубами…
Але кишечник так болить –
Він розривається шматками.
                                                                                     Учень 19                                                                                                                     Останні ласощі свої
Сльозами рясно поливає,
І на очах своїх дітей
У страшних муках помирає.”                                                                                   Учень 20                                                                                                                            Та залишилося дитя –
Дівча сиріткою назвали,
Мою бабусю все життя
Повсюди кривдили й штурхали.                                                                              Учень 21                                                                                                                    
Немає рідного села,
Немає жодної хатини,
Тепер там зорані поля,
Що кормлять Голоду могили.
                                                                               Учень 22                                                                                                                          Моя бабуся вже пішла
За обрій сонце зустрічати,
Вона інакше не могла
Свою матусю обійняти.
                                                                                            Учень 23                                                                                                                           Прошу, у серці запаліть
Скорботи полум’я священне
Та скрізь століття пронесіть
Сльозу безвинно убієнних!
                                                                                              10. Пісня + відео ’’ Свіча ’’.№2                                                                                     11. Учитель                                                                                                                    25 листопада в нашій державі відзначається День пам'яті жертв голодомору та політичних репресій. Народ України схиляє голову перед трагічною сторінкою свого життя. Прах семи з половиною мільйонів стукає в наші серця. Їх ніхто не судив, от­же, ніхто не реабілітує. Ніхто, крім нас з вами, їхніх співвітчизників і довговічних боржників. І тільки виповівши минулі страждан­ня, викричавши давній біль, крок за кроком прой­шовши заново хресну путь своєї далекої і близької історії, віднайде себе наш славний народ, гідний прекрасної долі.                                                                                                                                      Чи запалите ’’Свічку пам’яті’’ і чому ?                                                                           Наш найсвятіший обов’язок сьогодні – зберегти пам'ять про всіх, хто не дожив, недолюбив, пам'ять про живих і ненароджених. Ніхто не має права про це забути. Сьогодні, коли від початку голодомору минає багато років, ми маємо для себе чітко зрозуміти – головною, неперехідною цінністю для нас є власна держава. Бо лише здобуття Україною незалежності та демократичний шлях, який ми обрали є надійною гарантією того, що це ніколи не повториться .                                    Дякуємо Богові і тим натрудженим рукам за те,                                                           що сьогодні ми маємо святий хліб.                                                                       Адже без цього скарбу ніхто не сідає до столу.
Ти освяти цей хліб, що на столі,
Любов'ю тих, що впали на світанні
На ще не зораній плугатарем ріллі.
                                                                               12. Пісня ’’Молитва’’     
         .


                                                  День Іменинника                                                              Учитель: Осінь прийшла золотокоса. Ніжним проміння сонця визолотила на деревах листя, рясними дощами, як дитину викупала його, тихими ночами й у морозні ранки посріблила кожний листочок, укриваючи його ніжними візерунками інею. Летять в небі журавлі. На крилах літо відносять… Чудова пора!!!
Дитина 1:   Ми сьогодні наряджались,
Перед люстерком старались.
Бо на свято всі збирались.
Дитина 2:  Нині свято?
Дитина 3:  Так, в на свято!
Дитина 2:  А яке?
Дитина 3:  Яке?
Всі:  Яке ж?!
Дитина 4:  Хай же пісня нам підкаже,
І про свято все розкаже.
 Пісня про день народження
Дитина 5:   Хто святкує іменини?
Хто родивсь в осінні дні.
Відзначати і вітати
Ми готові день при дні.
Дитина 6Марина, Ваня, Людмила, Дарина, Данька, Хаял, Максим, Варвара, Вікторія, Наташа та Єлизавети.
Кличуть нас до себе в гості
Святкувати іменини.
Дитина 7:   Іменинників у класі
Дуже в нас багато.
Будемо сьогодні всі
Їх поздоровляти.
Дитина 8:  Ростіть здорові, щедрі, щасливі!
Будьте завжди такими ж веселими, красивими
Дитина 9:Любіть, поважайте своїх
Батьків, друзів, вчителів.
Учитель:     Хай вам щастить завжди і в усьому!
Запрошуємо до столу 
Дискотека та ігри

                                                           Українські Вечорниці                                                                      Рід наш прекрасний духовністю. З найдавніших часів наші пращури відбирали найцінніші надбання, збагачуючи їх, і бережливо передавали з покоління до покоління. Українці вміли відчувати природу, черпати здоров’я, силу й красу з її лона. Всі творчі сили людини були спрямовані на зміцнення сім’ї, свого роду. Отож не забудьмо свого прямого обов'язку і продовжимо справу наших предків.                                                                                                                         


                                                                                                                                       Новорічне свято                                                                Самим сімейним, теплим і радісним святом вважається Новий рік. Кожна людина чекає новорічного чарівництва. Багато хто вірить, що новорічна ніч виконує всі бажання. Особливо чекають це свято діти, адже саме їм Дідусь Мороз приносить багато цікавих подарунків. Люди посилають новорічні листівки своїм родичам і друзям, а також роблять один одному сюрпризи.


Всі  готуються до цього чарівного свята. Зимові вулиці прикрашають різнокольоровими гірляндами та прапорцями. Всюди лунають святкові дзвіночки. У будинках наряджають новорічні ялинки, які разом з Дідом Морозом і Снігуронькою є найголовнішими символами Нового року. Обплутані нитками бус, у святковій мішурі й блискучих кулях, вони красуються в кожній родині. На верхівках обов’язково горять яскраві зірочки.                                                                                                       Дітлахи старанно пишуть Дідові Морозу свої прохання про подарунки, які хотіли б отримати. Вони вірять, що Дідусь Мороз і його онучка Снігуронька приїжджають з лісу на санях, запряжених трійкою баских коней. Всі з азартом готуються до довгоочікуваного свята. Хлопці майструють собі костюми різних казкових персонажів і лісових звірів. Дітки розповідають Дідусеві Морозу та Снігуроньці вірші, співають пісеньки, водять хороводи навколо вбраної новорічної красуні ялинки, за що отримують заслужені подаруночки від Діда Мороза.                                                                       




                                                               ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ


Сценарій присвячений героям України
Мета: вшанувати пам’ять героїв Небесної сотні та воїнів, що загинули під час бойових дій в зоні АТО на Донбасі. Прищеплювати любов до Батьківщини, виховувати патріотичну свідомість,  розвивати бажання стати гідними громадянами України.
Оформленя: Стіна пам’яті Небесної сотні (Прапор України, надписи  «Герої не вмирають», список прізвищ героїв  з фото), на підлозі надпис із маленьких свічок «Героям слава», стіл, на столі вишитий рушник, ікона Божої матері, свічка, квіти з чорною стрічкою.
Під мелодію заходять ведучі.
Учитель: Тим, хто в боротьбі за волю і кращу долю України не дожив до сьогоднішнього дня, спить у незнаних і безіменних могилах – присвячується!
 Цвіту нашого народу, його славним синам і донькам, які у розквіті сил віддали свою молодість, і, найдорожче, життя – присвячується!
Учень 1 : Українська земля… Земля щедро полита кров’ю її синів. З нашої історії ми бачимо споконвічне прагнення українства до волі та незалежності неньки-України.
Учень 2 : Це країна добрих, щирих, привітних, веселих і гостинних людей, які ніколи не поневолювали інші народи, а лише вміло захищалися від ворога.
 Учень 3: Спокон віків українці боронили свою волю, незалежність, прагнення до свободи. Скільки довелось пройти шляху у боротьбі із ворогами козацької доби, із царським режимом Росії, фашистськими окупантами –гітлерівцями. Але вистояли, вибороли свободу! Ціною власних життів…
Учень 4:  У листопаді   2013 року Україна стояла перед важливим історичним кроком  –  стати незалежною Європейською державою. Але колишня влада злякалась цього.  Корупція, мільярдні  грошові зв’язки із Російським Кремлем стали перепоною до європейського вибору. Підписання історичного документу було цинічно зірвано.
Учень 5: Українська молодь, студенти, школярі вийшли на Майдан, вибираючи та відстоюючи свою гідність, право стати європейською державою. В їх руках були лише прапори України та Євросоюзу, а в очах – надія та віра у майбутнє. 
Учень 6: Та колишня влада вирішила розігнати зібрання. Юнаків та дівчат, жінок та чоловіків  розстрілювали підступні кулі снайперів,  а спец загони «Беркутівців» забивали людей до смерті  гумовими кийками.
Мітингувальники захищались  камінням, бруківкою, яку розбирали прямо з-під ніг, петардами, та «коктейлями Молотова». Із засобів оборони були тільки саморобні дерев’яні щити,  дерев’яні палиці, барикади, створені з підручних матеріалів  та палаючі автомобільні шини і  їдкий дим, що густою хмарою оповив серце України – Київ..                                                                               Учень7: На майдані в Києві з’явилися  перші жертви, чути було стогони поранених. Розпочався відлік Небесної сотні, відлік нової історичної епохи – прагнення вистояти до останнього та  відправити злочинну владу у відставку.          Учень 8: Замість того,  щоб мирно врегулювати ситуацію, тодішня влада  віддала злочинний наказ взяти зброю і зробити «зачистку» Майдану, застосовуючи водомети, бронетранспортери і вогнепальну зброю.  І продовжився  відлік загиблих, поповнювалась Небесна Сотня.                                                  Учень 9:   Тисячі поранених і майже 100 людей було вбито снайперами та бійцями спецпідрозділів міліції. Серед них – науковці, викладачі, студенти, вчителі, художники, архітектори, театральні режисери, громадські активісти. Кров цих людей стала вироком для злочинної диктатури. «Небесна Сотня» своїм життям викупила свободу для мільйонів українців і надала шанс збудувати нову демократичну правову державу.                                                                                        Учень 10:    Безсмертні душі вбитих і закатованих відійшли у небеса, але вони вічно житимуть в народній пам’яті, бо «Герої не вмирають!»                           Відео № 1                                                                                                           Учитель : Вшануймо пам’ять загиблих хвилиною мовчання.                          Відео № 2                                                                                                            Учитель:   Вони не були героями. Вони були звичайними людьми. І в останню мить віддали нам найдорожче – своє життя. За нас віддали. Аби ми жили. Долюбили за них, пісень за них доспівали.                                                         Учень 11:  «Небесна Сотня»…Юнаки,батьки                                                               Їх імена мені ніколи не забути –                                                                               Вони ж за мене полягли,                                                                                            Так як і ті, що захищали Крути.                                                                              Щемить у грудях, і душа болить                                                                                       За долю мого рідного народу.                                                                                       Але у серці іскра ще горить,                                                                                          І не втрачаю віру у свободу.                                                                                 Учень 12: Нарешті владу було повалено, колишній президент та його поплічники-злочинці, забравши із собою мільйони грошей,   втекли за кордон, сховались від народного суду.                                                                              Учень 13: Навесні 2014 року   українці обрали нового президента, нову владу, європейський шлях розвитку та реформ.                                                            Учень 14: Здавалось все скінчилося, минуло і більш ніхто не пройде шляхом тих кривавих подій. Та не так склалось, як здавалось.                                                   Учень 15: Кремлівська влада та колишні керівники України, які грабували народ і знищили українську армію,  приготували для українців  ще одне страшне випробування – ВІЙНУ!                                                                                       Учень 16: Ніхто навіть не міг уявити, що у 21 столітті розпочнеться братовбивча війна між народами, які пліч-о-пліч боролись за свободу і Перемогу у Великій Вітчизняній війні. Російська армія,  ховаючись за спинами мирних жителів Донбасу, прикриваючись гаслами про захист російськомовних українців від фашистської хунти, розпочала знищення України зі Сходу.                                      Учень 17: Навколо вибухи, стогін, горе. До нас прийшла війна.Справжня кровопролитна війна. Нас намагаються  винищити за бажання мати людську гідність і самим обирати своє життя. Настав той час, коли кожен українець має зробити вибір: або ти станеш рабом, або будеш вільною людиною і житимеш у вільній державі.                                                                                                        Учень 18: Тисячі українців, що вистояли на Майдані, взявши в руки зброю, вирушили на Схід України, на Донбас, в зону анти терористичної операції, щоб захистити завоювання Революції гідності.                                                         Учень 19: Серед перших воїнів АТО, які добровільно за покликом серця вирушили на війну  – наші земляки. Із вірою в серці, без жодних вагань вони їхали боронити Схід України від російських бойовиків. Та війна забрала життя багатьох людей.                                                                                  Учитель:Давайте згадаємо прізвища наших земляків, які побували  і перебувають у зоні АТО.Ми з вами пам’ятаємо тих, хто захищає нас і нашу Батьківщину. І нехай ці мужні, відважні люди знаходяться далеко, але ми про них знаємо, пам’ятаємо і підтримуємо ( відео ).
Пісня «Повертайся, солдате!»

Учитель  Хай палають свічки пам’яті про загиблих воїнів АТО та героїв «Небесної Сотні» у наших серцях.
 Учень20:   Нехай пам’ятають про наших героїв,

                    що за волю поклали безцінне життя,                                                                              що творили історію, наше минуле,                                                                                  у яке вже нема вороття.                                                                     Учень 21: Сьогодні я молюсь за Україну,
За всіх померлих і за всіх живих,
Які будь-що боронять вже руїну,
Допоки стукіт серця не затих.
                                                                              Сьогодні я молюсь за батька й брата,
За чиюсь матір і її синів.
Всіх кривдників чекає вже розплата,
На жаль, ціною багатьох життів.
 Виходять всі учасники із запаленими свічечками
                                                              Пісня «Свіча»                                                                                                Учень 22: Небесна сотня в небо відлетіла,
Як відлітають в небо журавлі,
Земля без них рідненьких спустошіла,
Не плачте,наші милі матері.
                                                                                           Давайте,  друзі,будем пам*ятати,
І щовесни журавликів стрічати,
Вони померли за нашу свободу,
Це Гордість Українського Народу!
                                                                         Пісня ’’ Білі лебеді ’’                                                                                                            




                                                                                                                   День Іменинника                                                          Вступне слово учителя.

Все починається в житті з малого: з зернини – хліб, з промінчика – зоря. Людина ж починається з любові. А любов виростає з дитинства. Дзвінкоголосого, безтурботного і, звичайно, щасливого. А що таке щастя, діти?
(Діти: сім’я, родина, кохана людина, робота …)
Згодна, але щастя не буде, коли поруч не буде жінки, яка дала всьому початок. Народна мудрість говорить, що все прекрасне на землі від проміння сонця і молока матері, яка нас народила, виховала і продовж усього життя за нас піклується, бо вона нам подарувала життя. 
Тому  сьогодні ми і зібралися нашою класною родиною, щоб згадати людей, які подарували вам життя і, звичайно, привітати винуватців нашого свята – іменинників : _4__ хлопчиків і __2_ дівчаток, що народилися зимою.


1-й учень. Добрий день, дорогі друзі!
Ми раді вас вітати у нашій святковій залі.

2-й учень. 
Сьогодні у нас ясне свято,
Чути музику і спів.
Тут ми будемо вітати 
Іменинників своїх.

3-й учень. 
Хто святкує іменини 
У цю холодну святкову днину?

4-й учень. 
_6_____ хлопчиків і дівчат

На світ з’явилися у цей час.

5-й учень. 
Ми сьогодні привітаєм
Іменинників своїх.
Їм на святі подаруєм
Веселі радісні пісні.                                                                             Розважальна програма.                                                                                                                   


                                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар